poniedziałek, 15 marca 2021

Mandalove Taj Mahal

 


Prawda jest taka, że bardzo lubię robić na szydełku. Być może po blogu tego nie widać, bo wytwory szydełkowe stanowią tu mniejszość. Lubię to machanie szydełkiem, podoba mi się, że w przeciwieństwie do drutów forma, kształt, wielkość i ciężar nie są przeszkodą.

Prawda jest również taka, że nie lubię wielu rzeczy zrobionych na szydełku. Nie lubię babcinych kwadratów, robionych z nich narzut, a już nie daj boże ubrań. Nie lubię kolorowej pstrokacizny, która często z takimi motywami jest związana. Z ubraniami szydełkowymi ogólnie mam problem, bo nieażurowe są grube i niezgrabne, a ażurowe niespecjalnie do mnie trafiają.

Serwetek i obrusów mam całą masę, ale wszystkie grzecznie leżą w szufladzie i czekają, być może wrócą jeszcze ich czasy, mody w końcu powtarzają się co kilka pokoleń. To, że nie mam nawet porządnego stołu, na którym mogłyby się ładnie prezentować tu nie pomaga. Mój dom wygląda jak typowy dom, w którym mieszkają ludzie, w tym 2 dzieci i kot, wszelka wolna przestrzeń jest momentalnie zawalana czym tylko się da. Jak już będę stateczną panią na emeryturze, to może uda mi się ogarnąć jakiś elegancki salonik.

Aha, lubię zabawki, amigurumi i inne tego typu formy, ale bardziej patrzeć, niż robić.

cdn.

https://sishomemade.pl/cal/pl




2 komentarze:

  1. A wiesz co, mam pomysł. Mam dokładnie tak samo jak Ty i w tym roku odkryłam szydełkowe czapki :)Coś wspaniałego, są lepsze niż druciane, każda wada szydełkowej dzianiny jest w tym przypadku zaletą. A wzory mozaikowe to już kompletna magia...
    Pozdrawiam,
    Urszula

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam też tak samo. Chętniej śmigam szydełkiem dlatego co jakiś czas szukam inspiracji na nowe projekty. Ostatnio przemówiły do mnie narzuty z b. dużych rozet a więc minimum dwukolorowe, robione w ten sposób, że nie odcina się nitki przechodząc do drugiego koloru tylko przechodzi ona wewnątrz słupków robionych drugim kolorem. Wyrób jest ciężki i gęsty. Zbieram już wełnę, będzie szaro-granatowo. Myślę, że dla szydełka znajdzie się jeszcze wiele ciekawych projektów, choćby wspomniana wyżej mozaika jest moim ostatnim odkryciem. Pozdrawiam, Maria2

    OdpowiedzUsuń

Dopuszczam możliwość komentowania anonimowego, ale miło mi będzie, jeśli wpiszesz jakikolwiek identyfikator. Jest łatwiej odpowiedać na taki komentarz, gdy wiem, do kogo się zwracam.