czwartek, 28 maja 2020

wip i prośby o radę

Już prawie koniec. Okazało się, że mimo sprucia i zaczęcia na nowo robię jednak inaczej niż w oryginale. No bo jeśli piszą, że środkowa część ma 129 oczek i 190 rzędów, to średnio rozgarnięta ameba domyśliłaby się, że nie będzie to kwadrat. Ale nie ja. Choć na obronę swoją mam, że zewnętrzna część chusty to 4 jednakowe kawałki, czyli w środku musi być kwadrat, prawda? Zobaczcie same - > klik do oryginału.



Oprócz żali mam jeszcze dwie prośby:
  1. Czeka mnie zszycie długiego kawałka ,,żywych'' oczek. Idealna sprawa dla kitchenera, ale nie lubię i chyba mnie rozumiecie. Czy znacie może jakąś inną metodę na połączenie takich oczek, najlepiej wyłącznie przy użyciu drutów ew. szydełka?

  2. Zaczynam już rozglądać się za kolejnym wyzwaniem, być może znów coś tej samej autorki - Filmy Fern Shawl albo Kowhai and Fern Shawl. W pierwszym przypadku jest to włóczka typu cobweb, drugim lace ok. 1500m/100g. Czy znacie jakieś włóczki tej cienkości, 100% naturalnego składu, ale nie moherowe, dostępne w polskich sklepach? Obecnie robię z Merino Superwash Campolni i jeśli nic innego nie znajdę, to przy niej zostanę.



6 komentarzy:

  1. Jest coś takiego jak three needles bind off ale to zostawi Ci taki łańcuszek w miejscu łączenia więc nie wiem czy to Cię będzie satysfakcjonować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Łańcuszek mogę zaakceptować, bo podobny tworzy mi się po bokach, gdy łączę środkowy kwadrat z bordiurą.

      Usuń
  2. Haapsalu ma 1400 metrow/100g, prawie miesci sie w poszukiwanej kategorii ;)Jest dostepna w sklep-iku. Sama mam w planach Fern ale to chyba nie w tej dziesieciolatce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, wygląda nieźle i cena jest baardzo przystępna.
      Na pewno nie jako zamiennik cobweb (dostałabym narzutę na łózko), ale do tego drugiego można by spróbować.

      Usuń
  3. Może tak jest. Jak zrobisz próbkę to nie wychodzi ta sama ilość rzędów i oczek na 10cm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale to tylko garter z dość symetrycznym ażurem. W innych podobnych projektach, np. tu https://www.ravelry.com/patterns/library/1939-christening-shawl proporcje 1 oczko=2 rzędy są zachowane. Zresztą, z tego właśnie powodu doceniłam garterowe koronki - wszystko układa się bardziej w kwadracie, kąty są równe 45 stopni i można poszczególne kawałki robić prostopadle do siebie, nie martwiąc się o przeliczanie liczby rzędów.

      Usuń

Dopuszczam możliwość komentowania anonimowego, ale miło mi będzie, jeśli wpiszesz jakikolwiek identyfikator. Jest łatwiej odpowiedać na taki komentarz, gdy wiem, do kogo się zwracam.