czwartek, 20 października 2011

Co i jak i się tłumaczę

Nie może tak być, że robię 4 czapki dla obcych dzieci, a dla własnego żadnej. Słusznie domaga się swoich praw. Skutecznie. Włóczka Regia Design Line Jazz Color.



Cały czas dziergam tez sukienkę. Zostało już całkiem niewiele, ale posuwa się dość wolno - druty 3 i chyba z 300 oczek w rzędzie robią swoje. Wygląda, że to ten typ robótki, który nie można zrobić jednym ciągiem, po drodze powstaje jeszcze kilka innych drobiazgów.

Może to kogoś zainteresuje. Tę i poprzednie czapeczki robiłam tak:
Nabrałam 16 oczek, przerobiłam 2 rzędy (1. -oczka prawe, 2. - lewe). W następnym rzędzie przełożyłam na druty skarpetkowe (po 4 oczka na drut oczywiście) i dalej przerabiałam już w okrążeniach. W kolejnym rzędzie na każdym drucie dodałam 2 oczka następująco: 1 oczko prawe, 1 oczko dodane z przekręconej nitki poprzecznej z poprzedniego rzędu (nie ma wtedy dziurek po dodaniu oczka), 2 oczka prawe, 1 oczko dodane tak samo, 1 oczko prawe (=6 oczek na każdym drucie). Następnie 1 rząd oczek prawych. W kolejnym znów dodaję: 1 oczko prawe, 1 dodane, 3 oczka prawe, 1 dodane, 2 prawe (=8 oczek na każdym drucie). I znów rząd oczek prawych.
Czyli dodaję w co drugim rzędzie, na każdym drucie po 2 oczka, pierwsze zawsze po pierwszym oczku na drucie, a drugie potem po 2., 3., 4. itd. Gdy już przerobię tyle rzędów, że czapka jest odpowiedniej szerokości, przekładam na druty z żyłką - jest mi tak wygodniej przerabiać.
Przerobić na długość ile trzeba i wykończyć dowolnie. Zszyć dziurę na czubku.

2 komentarze:

  1. Ma rację, że się upomina o swoje :) za to radość większa, gdy widać jak nasza praca się podoba i jest noszona z dumą :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie ułożyły się kolory. Dziękuję za opis czapki, przyda się:)

    OdpowiedzUsuń

Dopuszczam możliwość komentowania anonimowego, ale miło mi będzie, jeśli wpiszesz jakikolwiek identyfikator. Jest łatwiej odpowiedać na taki komentarz, gdy wiem, do kogo się zwracam.